הראיונות עם הזמרות שימשו כדי לקבל פרספקטיבה גדולה איך כל אחת מתמודדת עם הדרך היחודית שלה אל הבמה.
חלק מהראיונות ירדו מפרסום לבקשת הזמרות.
בספר עצמו אין סיכום של הראיונות אלא הסקת מסקנות מתוך כל הראיונות ביחד לפי השערים שכתובים כאן, כל הדברים שחזרו על עצמם, וכל הדברים היחודיים שלכל זמרת היה להוסיף, כאן יש בנקודות את הסיכומים מכל הראיונות.
שער 1 – הבחירה בבמה
פרק 1 – למה אני שרה?
כרמי שימרון
הדרך למצוא את הקול האותנטי שלי
- דרך אחרת להיות זמרת חוץ מלהוציא אלבום ולהופיע
- לתת לדברים לקרות, כי לא את הכול השכל שלנו יכול להבין
- דלתות נפתחות במפתיע
- לזכור את המילים של כל השירים
- למצוא מהות בעבודה כזמרת
http://nechamashor.com/carmi-shimron/
דנה ורון
למה אני זמרת?
- מהם מחירי המקצוע והאם אני מוכנה לשלם אותם?
- הפחד שיכול לגרום ייאוש משירה
- לארגן מסע הופעות בארצות הברית
- להתפרנס ממוזיקה, לא להתנדב
- לנקוט יוזמה כדי להגיע לכנס באולם גדול בלי שום ניסיון קודם
http://nechamashor.com/danavaron/
פרק 2 – פחדים
גילה אוזרוסו-חגג
להפסיק להתנצל
- לא בת 20: זמרת מתחילה בת 49
- להגדיר הצלחה
- להשפיע על חיי הקהל
- לבנות קהל מתאים
- לבחור את האמת שלי גם בגרסת כיסוי
הקישור לאתר: http://nechamashor.com/gila-ozruso-haggiag/
גיטל ואטורי
להשתיק את הביקורת העצמית
- למה שיקשיבו לי?
- ללמוד לקבל מחמאה
- להתמודד עם המציאות שמכתיבה את קצב התקדמות הקריירה
- להתמודד עם חוסר ביטחון
- להתמודד עם בקשה להכרה ולפרנסה
הקישור לאתר: http://nechamashor.com/gitalvaturi/
פרק 3 – תוכנית פעולה
חגית מעוז
לשמור על השפיות הכלכלית עם המוזיקה
- למה חשוב להציב תאריך יעד להופעה?
- למלא את האולם
- למה מימון המונים חיוני אם רוצים להצליח בלי תקציב גבוה?
- לחסוך כסף בהקלטות כדי להוציא אלבום
- ניסיון קודם, על כל במה שהיא, חיוני להצלחה
http://nechamashor.com/hagit-maoz/
, נופר נופר צפרוני-יגל
לבחור את הסגנון האישי
- אלבום הוא כמו תערוכה
- למצוא קהל כאשר משנים סגנונות
- לימודים יכולים לשנות את צורת החשיבה והסגנון
- לברר מה הסגנון שלי
- למה זמרים צריכים לכתוב את השירים לעצמם?
http://nechamashor.com/nufar-tsifroni-yagel/
פרק 4 – ניהול זמן
רעות ולדמן-אלקבץ
ללכת אחרי הלב עם הראש על הכתפיים
- להתמודד עם סביבה הישגית ולבחור במקצוע קונבנציונלי פחות
- תהליך יצירת סינגלים
- לבנות את המופע משירים מקוריים ושירים מוכרים
- לפרסם את ההופעות
- יציבות וחוסר יציבות במוזיקה
http://nechamashor.com/reut-ve/
קילי הלפרין
לצאת לאור בלי ליפול לחושך
- להתמודד עם הפער בין הציפיות למציאות
- בצמצום הקהל יש מרחב גדול
- מתי מגיע הזמן לקבל תשלום על ההופעה?
- לבנות קהל דרך גיוס המונים
- למה חיוני להחזיק רשימת תפוצה?
http://nechamashor.com/kaleyhalprin/
פרק 5 – צוות החלומות
ענבל פרטוק-מלול
לבחור את המפיק שלי
- לבדוק את התמחור של המפיק
- למה חשוב שהמפיק ידע לנגן בכמה כלים?
- האם אפשר להפיק אצל מפיק שאין לו אולפן?
- כמה זמן אורכת הקלטת שיר?
- צילום וידאו באולפן תוך כדי ההקלטות
http://nechamashor.com/inbal-fartouk-malul/
אילנה עדני
מחירים
- להפיק אירועים כזמרת
- המחיר שמשלמים כשמתעלמים מהאומנות
- מחיר ההצלחה ומחיר הכישלון
- המחיר להיות זמרת אישה
- מחיר ההצלחה: כמה כסף נשאר אצל הצוות?
הקישור לאתר: http://nechamashor.com/ilana-adany/
שער 2 – לחיות ממוזיקה
פרק 6 – זמרת יזמית
גלית אור-פנקס
להפיק אירועים – זמרת שהיא מולטי-טאלנט
- להכין ילדת בת מצווה לקראת האירוע
- לבנות תוכנית לבת מצווה
- האביזרים שצריך להביא לאירוע
- למלא שעה-שעתיים של אירוע
- האם להביא הגברה בעצמי?
הקישור לאתר: http://nechamashor.com/galit-or-pinkas/
ליאת פסח
להיות זמרת יזמית
- תחרות שירה לנשים כמקום לחשיפה לזמרות מתחילות
- להימנע מהפסדים כספיים כשמארגנים תחרות
- הקהל שמגיע לתחרויות לנשים
- להכין את הזמרות לקראת התחרות
- לפרסם את האירוע
http://nechamashor.com/liat-pesach/
פרק 7 – שיתופי פעולה
אבישג זיו
שיווק חברתי
- להתמודד עם הפחדים של “אולי לא מגיע לי להיות זמרת”
- לבלוט על פני רבים אחרים שעושים את אותו דבר
- האם פייסבוק יכול להחליף יחסי ציבור?
- שיתופי פעולה עם זמרים אחרים דרך פייסבוק
- להשתמש בפרסום ממומן כדי לקדם מוזיקה
הקישור לאתר: http://nechamashor.com/avishag-ziv/
אביטל מקלס
לכתוב לעצמי תפקיד ראשי במחזמר
- לכתוב מחזמר
- להתמודד עם כל הטקסט והשירים של תפקיד ראשי במחזמר
- לעבור בתוך דמות בין הטקסט לשירה
- להתמודד עם פחד במה
- להוציא סינגל בסגנון מחזמר בלי מחזמר
הקישור לאתר: http://www.nechamashor.com/avitalmacales/
פרק 8 – להתפרנס ממוזיקה
הילה בן דוד
לבנות סל מוצרים כזמרת
- מהו מוצר מוזיקלי?
- למצוא את נקודות החוזק שלי במוזיקה כדי ליצור מוצר מוזיקלי
- לתת לתוכן לשווק את עצמו
- האם זמרת נחשבת למוכרת רק כאשר כולם יודעים מיהי?
- הזמן הנכון לשכור עובדים שיעזרו לי
http://nechamashor.com/hila-ben-david/
ציפורה איבגי
להיכנס למאגרי עיריות שיזמינו הופעות
- האם מספיק להיכנס למאגר, או שצריך לעבוד עוד?
- לעבוד ברשתות החברתיות: לפזר את המסר ואת המוזיקה
- במה כדאי להשקיע כלכלית כדי להביא קהל?
- בניית קשרים כדי לארגן הופעות
- מתי הזמן הנכון להופיע בחינם, ומתי כדאי להופיע רק בתשלום?
http://nechamashor.com/tzipora-ivgi/
תבל לוי
להפוך את המוזיקה למוצר נמכר
- למה אומנים לא מצליחים לראות את האומנות שלהם כמוצר?
- האם חסר איפה להופיע ולהרוויח כסף מהמוזיקה?
- לבחור לקוחות שיש להם כסף ולהציע להם הופעות
- להתחבר למה שהקהל רוצה: שיווק כתחום יצירתי
- למה לא כולם יאהבו אותי, ולמה זה ממש בסדר?
http://nechamashor.com/tevel-levy/
פרק 9 – למכור מוזיקה
הילה זהרור
לארגן לעצמי הופעות קטנות של קופה פתוחה
- הופעה אקוסטית קטנה: היתרון הגדול לזמרים מתחילים
- למצוא מקומות להופיע בהם
- לבנות את תוכן המופע (אילו שירים וכמה שירים)
- להתמודד עם משימות שנתקעות בדרך
לפרסם את המופע כדי שיגיעו אליו, ומה לעשות גם כשאין הופעה באופק
http://nechamashor.com/hila-zaharur/
ענבר טביב
לשווק מוזיקה כשיש מגבלות
- להתחיל להופיע משום מקום
- לאסוף עדויות של מזמיני הופעות
- לשכנע להזמין הופעות גם אם עדיין אין ניסיון
- ליצור קשר אינטימי עם הקהל דווקא בגלל המגבלות
- למכור הרבה דיסקים דווקא כי המוזיקה לא עלתה לרשת
http://nechamashor.com/inbar-tabib/
פרק 10 – גיוס המונים
ענת לרנר
ארבעים הופעות בתקופת גיוס המונים
- למצוא מקומות להופיע בהם
- עלויות של הקמת קמפיין מימון המונים
- למצוא תשורות טובות לקמפיין
- להביא קהל לקמפיין מימון המונים
- למה זמרת צריכה לנהל את עצמה?
http://nechamashor.com/anatlerner/
קארין ממן
גיוס המונים
- סרטון המכירה של דף הגיוס
- מה צריך להביא בחשבון כשמחשבים כמה כסף יישאר ביד?
- אילו תשורות אפשר לתת?
- להניע את הפרויקט בהתחלה
- למשוך את הציבור לפרויקט: רעיונות מקוריים
http://nechamashor.com/karin-maman/
שער 3 – ממלאים את האולם
פרק 11 – בניית קהל
חגית קליש
עכשיו תורי
- לעלות לבמה ולהעז להגיש גם שירים לא מוכרים
- לצאת מאזור הנוחות: הקהל לא יודע מה עובר עליי
- לעשות את זה בלי כסף
- לצאת מתקיעות: לחזור לבסיס
- מה עושים אם בגיוס ההמונים לא מצליחים לגייס את הסכום המלא לאלבום?
http://nechamashor.com/chagit-kalish/
סיון דרי
זמרת בפריפריה
- האתגרים שעומדים בפני תושבי הפריפריה
- לבנות לו”ז הופעות
- לבנות קהל לאורך זמן
- להיעזר במוזיקה כדי להתגבר על טראומות עבר
- לעשות יחסי ציבור בעצמי
http://nechamashor.com/sivan-deri/
פרק 12 – מיתוג
אוראל רוזליו
למנף תוכנית ריאליטי כדי לפתח קריירה כזמרת
- החשש הגדול מהחשיפה שתיתן התוכנית
- מתי הזמן הנכון להסתכן באודישנים, ומתי עדיף ללכת על בטוח?
- להתמודד עם הלחץ בין השלבים
- כמה זמן אחרי הריאליטי ישכחו אותי?
- לעשות את מה שאני אוהבת ולאהוב את מה שאני עושה
הקישור לאתר:
ציפי קולטיניוק
להביא יצירה חדשה לקהל שלא רגיל אליה
- להתמודד עם מקומות שרוצים הופעה אבל לא עם השירים שלי
- לבנות את הדמות שלי בפייסבוק
- לפתוח שוק חדש בחו”ל
- להתמודד עם הפחד שלא יאהבו את השירים שלי
- לשווק הופעה פתוחה
http://nechamashor.com/tsipikoltenyuk/
פרק 13 – יחסי ציבור
גלית קאשי – מנהלת יח”ץ
על יחסי ציבור לזמרים ולמוזיקאים
- היחצן עוזר לבחור את הסינגל הנכון לרדיו
- תמיכה רגשית בזמרים כשיש נפילות
- למה אלבום חשוב גם לרדיו וגם להופעות?
- להתבלט בכל תחרות
למה לא כדאי לצאת לאור בן לילה?
הקישור לאתר: https://www.nechamashor.com/galit-kashi
ליטל יוחאי
ליחצן את עצמי
- מהם יחסי ציבור ומתי מתחילים ליחצן?
- לבנות את הסיפור האישי
- מה השיקול של שדרן רדיו לשדר דווקא את השיר שלי?
- לכתוב ביוגרפיה
- לפנות לשדרנים ולכתבים
http://nechamashor.com/lital-yohay-2/
פרק 14 – ראיונות
דפנה חסדאי
אחרי שלושים שנה על הבמה
- המהפכה של הזמרות הדתיות
- השינוי שאומן עובר במהלך השנים
- במקום להיות על הבמה – לתת את הבמה הלאה
- להיכנס למקומות חשוכים כדי לשמח
http://nechamashor.com/dafna-chisday/
קייט קאלה אורן
מוזיקת אינדי
- ההזדמנות שמוזיקת אינדי מזמנת לזמרות
- האתגר שעומד בפני זמר שעובד לבד
- להבין איזה קהל מתאים להופעות שלי
- למה חשוב להוציא חומרים חדשים כל הזמן?
- התדמית של הזמרת והשפעתה על ההצלחה בחוץ
http://nechamashor.com/kate-kalla-oren/
פרק 15 – זמרת בין-לאומית
ליטל יוחאי
להיות זמרת בין-לאומית
- להגיע לפסטיבל בחו”ל
- לסמוך על עצמי כמשווקת השירים שלי
- להגיע לחשיפה בין-לאומית
- למצוא את מי שיקדמו את המוזיקה שלי
- לעשות כסף מהשירים
http://nechamashor.com/lital-yohay/
סשה בקמן
אלתורים
- מהו אלתור ואיך מתחילים אותו?
- להיעזר בקהל כדי להתחיל אלתור
- מה קורה כשצריך לאלתר על הבמה?
- האם אפשר לאלתר עם עוד נגנים?
- האם להמשיך הופעה גם אחרי שנגמרה התוכנית כי הקהל רוצה עוד?
http://nechamashor.com/sasha-bakman/
פרק 16 – זמרת לילדים
שער 4 – זמרת יוצרת
פרק 17 – זמרת יוצרת
גילי סומך-וצלר
לצמוח מתוך משבר באמצעות המוזיקה
- להתמודד עם כאב ואובדן באמצעות הכתיבה
- להבין את הכוח של קהל מוגדר
- לשווק את עצמי
- מתי מגיע הביטחון שאפשר לצאת החוצה?
- לצאת לאור: לעבוד על מופע מוזיקלי
הקישור לאתר: http://nechamashor.com/gilivsomechvezler/
שרון רוטר
זמרת יוצרת
- לקחת שיר של מישהו אחר ולהפוך אותו ליצירה שלי
- לקבל השראה להלחנה
- לשחרר את היצירה לעולם ולהבין שהיא כבר לא אינטימית
- לסרב להזדמנויות
- יצירה מסורתית לעומת יצירה דתית
http://nechamashor.com/sharon-roter/
פרק 18 – עיבוד והפקה של שירים
מוריה נוה
להפיק אלבום בעצמי
- איך מתחיל תהליך יצירה?
- להשיג את הנגנים שלי
- לעבוד עם הנגנים: חלוקת התפקידים
- לעבוד בעריכה של המוזיקה
- הפקה אותנטית
http://nechamashor.com/moria-nave/
שיר “ארנבת” אלוני
לבנות אולפן ביתי – להפיק את עצמי
- ההבדל בין אולפן ביתי לאולפן מקצועי
- להתאים את האקוסטיקה בחדר רגיל
- להפיק מוזיקה בלי לשבור חסכונות
- הציוד הנצרך כדי לבנות אולפן בית
- לבנות תוכנית עסקית לזמרת,
http://nechamashor.com/shiralony/
שירה אורן
להפיק אלבום ברמה הגבוהה ביותר
- לדעת מתי השיר מוכן להקלטה
- לגייס 75 אלף ש”ח כשאף אחד לא מכיר אותי
- המחיר המקצועי והחברתי של עבודה עם אנשי מקצוע ידועים
- האם משתלם להשקיע במוזיקה?
- להפוך זמרת למרות פחד קהל
http://nechamashor.com/shiri-oren/
פרק 19 – חדשירים (סינגלים)
איילת קולט
טיפול באמצעות קול
- מהו טיפול באמצעות קול?
- ההבדל בין פיתוח קול לטיפול באמצעות קול
- להגיש מוזיקה קלסית
- הופעות סלון עם משוררת
הקישור לאתר: http://nechamashor.com/ayelet-kolet/
נורית האן-זיגלר
להגיש שיר לרדיו
- מה לעשות עם השיר כדי להפיץ אותו בעצמי?
- להגן על היצירה שלי
- מתי כדאי להוציא את השיר לרדיו ולעבוד על הקידום שלו?
- למרות ההתפתחות לא כדאי לגנוז שירים ישנים
לפרגן לזמרים אחרים, לתמוך באחרים כדי לתמוך בעצמי
http://nechamashor.com/nurit-hahn-siegler/
פרק 20 – קליפים
ויק
לעזוב את הלהקה בשביל לעלות לארץ
- יום אחד מישהו גילה אותי כששרתי בבר
- האם אפשר להתפרנס משירה במסעדות?
- להגיע להופעות בטלוויזיה
- להגיש שירים
- כמה זמן לוקח לזמר להבשיל להופעה?
פרק 21 – להקה
זהר ופסי
להקים להקת נגנים להופעה
- נגנים מקצועיים לעומת להקת מתחילים
- אולפן או הופעה חיה
- איך הנגן המקצועי יכול להציל אותי בהופעה?
- לאן נגיע: מה קורה בדרך?
- יתרונות וחסרונות בעבודה עם נגנים מקצועיים
http://nechamashor.com/zohar-vofsi/
ספיר גזבר
לבנות להקת בנות
- לאזן את הרצונות של כל חברות הלהקה
- לבנות את תוכנית ההופעה של הלהקה
- האם אפשר לשכור משווקת במקום שחברות הלהקה ישווקו?
- לשמר קהל לאורך זמן
- להציג את המחיר למזמיני ההופעה
http://nechamashor.com/sapir-gizbar/
שער 5 – על הבמה
פרק 22 – איך לבנות הופעה?
אריאלה ציייטלין-הופמן
לשיר ולנגן בו בזמן
- להופיע בשירה ובו בזמן בנגינה בכינור
- האם כדאי ללכת לתחרות ריאליטי?
- להצליח לתרגל שירה ונגינה יחד
- האם יש קשר בין העבודה ברשתות החברתיות לכסף שנכנס מההופעות המוזמנות?
- הופעה בבית בשידור חי
הקישור לאתר: http://nechamashor.com/ariella-zeitlin/
ליאת יצחקי
לעמוד על הבמה
- האם הופעה על במה היא תכונה מולדת?
- להופיע על הבמה: הופעה חיצונית
- מה ללבוש להופעות?
- אילו אביזרים להוסיף להופעה?
- איך לזוז על הבמה כדי להתחבר לקהל?
http://nechamashor.com/liatitzhaki/
סלעית בירן
להתאים את ההופעה לקהל
- הסוד של המילים: איך זוכרים את כל המילים בהופעה?
- מה אפשר ללמוד מקבלת הפנים של האירוע?
- לבנות את האנרגייה של ההופעה
- לתפעל את הבמה בעצמי
- לשווק כך שיהיו הופעות כל הזמן
http://nechamashor.com/salit-biran/
פרק 23 – בוקינג (הזמנות)
אושרת גל
יוטיוב, פייסבוק ועוד נכסים שמקדמים זמרים
- להשתמש ביוטיוב ככלי ליצירת תוכן של זמרים
- לעשות בוקינג בארץ וגם בחו”ל בלי קשרים
- לגרום לקהל להתעניין בהופעה
- טיפים לקביעת הופעות ולטיפוח קשרים עם מקומות ההופעה
- שאלות שיש לשאול את המקום לפני שקובעים בו הופעה
הקישור לאתר: http://nechamashor.com/oshrat-gal/
הדר שכטר
עבודה עם בוקרית
- מה קורה כשמנסים לעשות בוקינג לבד?
- ההבדל בין בוקרית למנהל אישי
- למצוא הופעות במקומות שמשלמים בהם
- האם לפתוח קופות או להעביר כובע?
- לחלק את האחריות בין הבוקרית לבין הזמרת
http://nechamashor.com/hadar-shechter/
פרק 24 – הופעה גדולה
לאה דרור
להפיק מופע גדול ומורכב
- מה לעשות לפני שפונים למפיקים גדולים?
- למה הקהל לא אוהב לשמוע סיפורים אישיים על הבמה?
- להחזיר את ההשקעה הכספית בהופעה
- לעבוד על המופע ולחדש אותו כל הזמן
- האם להביא ציוד או להסתפק במה שיש באולם?
http://nechamashor.com/leadror/
ענבל פז
להתמודד עם פחד במה
- להתמודד עם מיחושים לפני ההופעה
- הסתירה בין פחד במה ובין הרצון להופיע
- האם צריך קול יפה כדי לשיר?
- מה עושים כששוכחים את המילים בהופעה חיה?
- מה עושים עם החשש שאולי לא יאהבו את ההופעה?
http://nechamashor.com/inbal-paz/
שרון כץ
למלא את האולם פעם אחרי פעם
- לתת ערך לקהל מתוך ההופעה
- להביא להופעה קהל שלא מכיר את המופיעה
- לחבר את הקהל למה שהוא אוהב
- למשוך תשומת לב ולבנות קהל בפעולה מסוימת
- לבנות צוות מתנדבים להופעות של התנדבות
http://nechamashor.com/sharon-katz/
פרק 25 – זמרת יוטיוב
גתית לביא
לשיר עם פלייבק
- מתי כדאי לעבוד עם פלייבק ולא עם נגנים?
- לעבוד עם מפיק כדי להתאים את הליווי בפלייבק לפני ההקלטות של המוזיקה
- איך יודעים אם הפלייבק איכותי?
- האם להוסיף לפייבק הליווי דל ההצגה גם הקלטה של שירה
להתאמן עם פלייבק כדי לדייק בהופעה
הקישור לאתר:
http://nechamashor.com/gititlavi/
שרית קליינמן
לשחרר את המוזיקה
- לשחרר את המוזיקה גם בתהליכי עבודה
- איך שיר נולד ואיך נותנים לו ללכת?
- לבנות טריו ולהקים להקה שכולם מחויבים לה בלי לשלם על חזרות
- קהל פייסבוק וקהל הופעות: האם יש קשר ביניהם?
- להשתמש בווידאו כדי להביא קהל להופעות