נתחיל בשיר עצמו, מה המילים של אדיאמוס בכלל אומרות?

שום דבר בעצם… זה פשוט ג’יבריש.

כאשר קארל ג’נקינס הלחין את היצירה המלאה של אדיאמוס, הוא רצה שכל אחד בעולם יוכל להתחבר למוסיקה בלי לחשוב על המילים ומה המשמעות שלהם.

יש ליצירה אדיאמוס קצת הרגשה של אירלנד, סקוטלנד, ויש כאלו שמרגישים שזה מגיע דווקא מהמזרח הרחוק בגלל המילים.

והאמת היא, שאת החוברת תוים המקורית שממנה הפקתי את השיר, קניתי בסקוטלנד, וכמעט כל העותקים שמצאתי באינטרנט היו מהסביבה הזאת.

למה בעצם בחרתי להפיק את אדיאמוס?

את השיר עצמו הכרתי לראשונה במבצע שביעית כאשר היינו צריכות לארגן את מסיבת פורים, וכחלק מהמסיבה היו לנו הופעות חוזרות ונשנות של ריקודים מרחבי העולם, אני הייתי שייכת לריקוד של הודו.

תכלס’ אין קשר להודו אבל זו התחושה שהיתה למי שבחרה את השיר הזה…

בכל מקרה, לא שמעתי אותו הרבה זמן אחר כך, עד שיום אחד, המנצחת של המקהלה שלי מהאולפנה, שבמקרה גם היתה המורה שלי לפיתוח קול כאשר למדתי במכללה, הציעה לי להצטרף להופעה עם המקהלה בכנס מקהלות בהשתתפות ביצירה הזאת.

אז כמובן שאמרתי לה שאני רוצה, ובאמת נסעתי לחזרות בקדומים, מגוש עציון כדי להשתתף בהופעות. לא זוכרת מתי בדיוק אבל קניתי גם את הדיסק המלא של כל היצירה, שמונה 9 פרקים.

לפני שנה כשהתחלתי לבחור את התוכן למופע שלי, פתאום נזכרתי באדיאמוס, והחלטתי שהוא ממש מתאים להופעה של מקהלה של אישה אחת.

וזה בדיוק מה שעשיתי.

שלב העיבוד למופע של מקהלה של אישה אחת

לקח לי איזה חודש של שמיעה חוזרת שוב ושוב של היצירה ביוטיוב כדי לחשוב איך אני יכולה לעשות את זה בזמן אמת על הבמה. בלי שיהיו לי הקלטות של המקהלה מראש.

ולבסוף הגעתי לנוסחה שמיוחדת למופע ושונה מהביצוע המקורי, כי בכל זאת, אני מקליטה הכל על הבמה בזמן אמת, ואני לא יכולה לשיר 3 קולות באותו רגע באמת.

כדי ליצור אפקט של ריבוי קולות, אני משתמשת בתוסף של אוטוטון שיוצר מקהלה על אבלטון לייב 11, אבל הוא רק משכפל את הקול שלי כדי ליצור תחושה של יותר נשים על הבמה.

את התפקיד של כל קול סופרן, מצו, ואלט, אני מקליטה על הבמה אחד על גבי השני, כך שהמקהלה עצמה נוצרת ממש בזמן אמת.

הדבר היחידי שמוקלט מראש זה התזמורת שנמצאת ברקע, במקרה של אדיאמוס החלטתי שרק את התפקיד של השירה והחליל אני עושה על הבמה ולא בונה גם את התזמורת. ישנם שירים אחרים שבהם אני בונה גם חלק מהתזמור על הבמה בעזרת כלי נגינה אחרים.

נחמה שור בהופעה בתיאטרון החאן צילום – עטרת גרסטל

שבוע לפני שהייתי אמורה להופיע עם אדיאמוס ועוד כמה שירים בהופעת סוף שנה במעבדה למשחק של רחל קשת, נפל לי ההארדיסק וכל החומר שהיה עליו נמחק.

חשבנו לשחזר את כל מה שהיה על ההארדיסק הזה, אבל עד שחזרו אלינו עם הצעת מחיר שהיתה גבוהה פי שתיים מההצעה המקורית, הגענו למסקנה שעדיף לשמור את הכסף הזה לפיתוח אחר בעסק, והייתי צריכה לשחזר את השיר הזה לחלוטין מההתחלה.

ההפקה של הקליפ של אדיאמוס

הקליפ שעלה ליוטיוב הוא ממש לפי ההוראות של קארל ג’נקינס, וכמובן לפי התוים שנכתבו. ולקח לי הרבה יותר זמן ממה שחשבתי שיקח להקליט הכל, עד שהייתי מספיק מרוצה מכל הקולות.

לקליפ ביוטיוב הקלטתי את עצמי 12 פעמים לכל קול של המקהלה כדי שישמע עשיר, ולא השתמשתי בפלאגין שיוצר מקהלה כמו שאני עושה בהופעות.

אחרי ההופעה בתיאטרון החאן, הסאונד לא הוקלט טוב, ולכן לא יכולתי להשתמש בסאונד המקורי של מה שצילמנו שם, לכן, החלטתי לשלב בתוך הקליפ בין ההופעה בחאן שבו ביצעתי את אדיאמוס, לבין צילומים כאן ליד החווה שלנו בפני קדם. שילוב של אוירה של מערה עם מדבר.

בתיאטרון החאן, צילמנו ב3 מצלמות, אחת הבת שלי, השניה אמא שלי, והשלישית על ידי הצלמת סיגל עימנואל.

בקליפ שצולם בפני קדם, הבת הגדולה שלי התלוותה אלי וצילמה אותי ביום חם במיוחד אצלנו כאן, והיא גם עזרה לי אחרי שערכתי את העריכה הראשונית עם הערות שעזרו לקליפ להיות יותר מושלם.

בתכנון שלי היה להוציא עוד פרקים מתוך אדיאמוס, ועכשיו השאלה היא האם תרצי לראות עוד קליפים, אם את רוצה את יכולה לכתוב לי כאן בתגובות.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *